Tedenska kolumna Chus Martínez v reviji Mousse
Sledite tedenski kolumni umetniške vodje Chus Martínez z naslovom »THE ORACLE: A Curatorial Diary from LJ«, ki pripoveduje o procesu ustvarjanja 36. grafičnega bienala Ljubljana.
Sledite tedenski kolumni umetniške vodje Chus Martínez z naslovom »THE ORACLE: A Curatorial Diary from LJ«, ki pripoveduje o procesu ustvarjanja 36. grafičnega bienala Ljubljana.
Ko se počasi bližamo koncu leta 2024, smo vse bližje tudi 36. grafičnemu bienalu Ljubljana, ki bo leta 2025 praznoval svojo sedemdeseto obletnico. Medtem ko odštevamo mesece do odprtja, se pogovarjamo s Chus Martínez, umetniško vodjo bienala, da bi bolje razumeli njeno pozicijo in dobili vpogled v miselni proces, ki oblikuje prihajajočo razstavo.
Grafični bienale Ljubljana bo v letu 2025 praznoval 70-letnico obstoja. Že v letu 2024 v okviru priprav na jubilejno leto pripravljamo razstavna gostovanja in predbienalski diskurzivni program, ki obsega dogodke, raziskovalne rezidence, pisanje besedil o zgodovini bienala in urednikovanje bienalskih publikacij.
Mednarodni grafični likovni center (MGLC) z veseljem sporoča, da je bila za umetniško vodjo 36. grafičnega bienala Ljubljana (2025) imenovana priznana kustosinja, predavateljica in raziskovalka Chus Martínez.
Enomesečno raziskovalno rezidenco v Mednarodnem grafičnem likovnem centru zaključuje dr. André Pitol, brazilski umetnostni zgodovinar.
V sklopu zaključnih dnevov bienala bodo med 11. in 14. januarjem 2024 na sporedu številni dogodki.
V sklopu 35. grafičnega bienala Ljubljana bo med 16. in 18. novembrom v Ljubljani potekal mednarodni simpozij z naslovom Agyina: svarilo modrecev. Javni program bienala kurira ganski kolektiv Exit Frame Collective, ki je za poimenovanje simpozija uporabil koncept Agyina, izposojen od največje etnične skupine v Gani in njihovega razumevanja posvetovalnega foruma, govori pa o tem, da je za tehtno razpravo ali pogovor potreben več kot en glas.
Transformella: Cinis’ Forking [4.4.6.10.1] – Die Schützlinginnen and Neverlife in Symbolic Terrain Transformella so ena od Umetnih Identitet, za katere skrbi in jih hrani JP Raether. Skupaj tvorijo hibridno formacijo avtorstva, imenovano aLifveForms, ki sestojijo iz mnogih vej življenja, med njimi tudi Transformellae. Te so se prvič pojavile leta 2010, da bi raziskale reproduktivne tehnologije in možnosti za reproduktivne prihodnosti onkraj horizonta ReproNormalnosti. Leta 2015 so se razcepile v Transformella malor in začele posegati v t. i. Ikealnost v lokalnih trgovinah, kjer se množično reproducirajo izdelki za dom in družinski modeli. Od takrat so se pojavile v različnih Ikealnostih v Berlinu, Varšavi, Hamburgu in Düsseldorfu.
V petek, 15. septembra, se v Mednarodnem grafičnem likovnem centru odpira 35. grafični bienale Ljubljana z naslovom Iz praznine so prišli darovi kozmosa. Pester program dogodkov, ki vključuje vodene oglede, pogovore z umetniki in glasbene dogodke se bo odvijal tudi med vikendom.
Umetniški vodja Ibrahim Mahama in kuratorska ekipa so k sodelovanju na bienalu povabili umetnike in kolektive iz Afrike, Evrope in širše, ki delajo na področjih grafike, filma, instalacije in performansa in ki bodo poleg svojih že obstoječih predstavili tudi nova, posebej za bienale ustvarjena dela.