Iskro Delto, tehnološki konglomerat, smo priklicali iz prihodnosti, da je predstavila svojo skrivno produkcijo na 34. grafičnem bienalu Ljubljana.
Lovka prihodnosti potrpežljivo potrkava po steklu. Z ogretega planeta se dviga gosta para hiperpopa. Resničnost se cepi v odbleskih drugih mogočih svetov. Če ste mislili, da je slovensko/jugoslovansko računalniško podjetje, ki bi lahko po mnenju mnogih postalo svetovna tehnološka sila, po letu 1989 ugasnilo, se motite. Iskra Delta je naplavila oblike, ki se že pojavljajo med nami. Prihodnost je v naših rokah.
Ljubljanski grafični bienale, ki je bil ustanovljen leta 1955 sredi hladne vojne, se je v več kot šestdesetih letih svojega obstoja neumorno odzival na nenehno spreminjajoči se družbenopolitični kontekst, hkrati pa preoblikoval lastno identiteto in strategije. Vse od začetka si je prizadeval preseči geopolitična nasprotja, s čimer je kazal odločenost Jugoslavije, da izbere lastno pot.
Bienale še naprej črpa iz svoje zgodovine in konteksta, pri čemer je za 34. izdajo našel spodbudo v posebnem lokalnem primeru tehnološkega razvoja in njegovih neuresničenih potencialov. Na ozadju socialnih in okoljskih nemirov, globoko v pandemiji, ki je naša telesa prikovala na mesto, naše oči pa na zaslone, je zgodba o Iskri Delti in duhovih »izgubljene prihodnosti«, ki jo preganjajo, ukresala iskro za zamišljanje in izgradnjo mogočih alternativnih sedanjosti.
Ker je Iskra Delta entiteta, ki biva v tem trenutku, je tudi vpeta v sedanjo internetno kulturo in naseljuje svet že obstoječih subkulturnih pojavov: svet hiperpopa, smeti, memov, političnega kompasa, čepečih Slovanov, hipsterjev, doomerjev in drugih fantomov te generacije.
Predstavila je konglomerat praks različnih platform, kolektivov in uveljavljenih, zlasti pa mlajših generacij umetnikov, glasbenikov in pisateljev, ki v svojih delih združujejo različne medije in discipline, predvsem pa izkoriščajo moč fikcije in nastajajočih tehnologij, da prikažejo vektorje, ki so sposobni spremeniti svet, v katerem živimo danes.
34. grafični bienale Ljubljana je kot bienale, ki je koreninil v lokalnem kontekstu, hkrati pa ohranjal svetovno perspektivo, vključeval umetnike z regionalnega območja, kamor spadajo Slovenija, Hrvaška, Poljska, Češka, Madžarska, pa tudi mednarodne udeležence iz Nemčije, Združenega kraljestva in ZDA, Bližnjega vzhoda in afriških držav.
Razstava se je razprostirala po zgodovinski stavbi Mednarodnega grafičnega likovnega centra, lovke pa je iztegovala tudi v okoliški park in na nekatera prizorišča v mestu. Razstavljena so bila že obstoječa in naročena dela, spremljala pa sta jo obsežen diskurzivni program, ki je prestopal meje med sodobno umetnostjo, sociologijo, politiko in literaturo, in fascikel Iskra Delta, ki vključuje razstavni katalog in čitanko z eseji, ki poglobljeno obravnavajo teme bienala.