34. grafični bienale Ljubljana
Iskra Delta

Kuratorji:

Tjaša Pogačar

Muanis Sinanović

Nevenka Šivavec

Projektna skupina bienala:

Kukla Kešerović

Aljaž Košir

Tjaša Pogačar

Muanis Sinanović

Nevenka Šivavec

Andrej Škufca

10. 9.–21. 11. 2021

Prizorišča osrednje razstave:

Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

Iskro Delto, tehnološki konglomerat, smo priklicali iz prihodnosti, da predstavi svojo skrivno produkcijo na 34. grafičnem bienalu Ljubljana.

Lovka prihodnosti potrpežljivo potrkava po steklu. Z ogretega planeta se dviga gosta para hiperpopa. Resničnost se cepi v odbleskih drugih mogočih svetov. Če ste mislili, da je slovensko/jugoslovansko računalniško podjetje, ki bi lahko po mnenju mnogih postalo svetovna tehnološka sila, po letu 1989 ugasnilo, se motite. Iskra Delta bo naplavila oblike, ki se že pojavljajo med nami. Prihodnost je v naših rokah.

Ljubljanski grafični bienale, ki je bil ustanovljen leta 1955 sredi hladne vojne, se je v več kot šestdesetih letih svojega obstoja neumorno odzival na nenehno spreminjajoči se družbenopolitični kontekst, hkrati pa preoblikoval lastno identiteto in strategije. Vse od začetka si je prizadeval preseči geopolitična nasprotja, s čimer je kazal odločenost Jugoslavije, da izbere lastno pot.

Bienale še naprej črpa iz svoje zgodovine in konteksta, pri čemer je za 34. izdajo našel spodbudo v posebnem lokalnem primeru tehnološkega razvoja in njegovih neuresničenih potencialov. Na ozadju socialnih in okoljskih nemirov, globoko v pandemiji, ki je naša telesa prikovala na mesto, naše oči pa na zaslone, zgodba o Iskri Delti in duhovih »izgubljene prihodnosti«, ki jo preganjajo, vžiga iskro za zamišljanje in izgradnjo mogočih alternativnih sedanjosti.

Ker je Iskra Delta entiteta, ki biva v tem trenutku, je tudi vpeta v sedanjo internetno kulturo in naseljuje svet že obstoječih subkulturnih pojavov: svet hiperpopa, smeti, memov, političnega kompasa, čepečih Slovanov, hipsterjev, doomerjev in drugih fantomov te generacije.

Predstavlja konglomerat praks različnih platform, kolektivov in uveljavljenih, zlasti pa mlajših generacij umetnikov, glasbenikov in pisateljev, ki v svojih delih združujejo različne medije in discipline, predvsem pa izkoriščajo moč fikcije in nastajajočih tehnologij, da prikažejo vektorje, ki so sposobni spremeniti svet, v katerem živimo danes.

34. ljubljanski grafični bienale kot bienale, ki korenini v lokalnem kontekstu, hkrati pa ohranja svetovno perspektivo, vključuje umetnike z regionalnega območja, kamor spadajo Slovenija, Hrvaška, Poljska, Češka, Madžarska, pa tudi mednarodne udeležence iz Nemčije, Združenega kraljestva in ZDA, Bližnjega vzhoda in afriških držav.

Razstava se bo razprostirala po zgodovinski stavbi Mednarodnega grafičnega likovnega centra, lovke pa bo iztegnila tudi v okoliški park in na dve drugi prizorišči v mestu. Razstavljena bodo že obstoječa in naročena dela, spremljala pa jo bosta obsežen pogovorni program, ki bo prestopal meje med sodobno umetnostjo, sociologijo, politiko in literaturo, in publikacija, ki bo kot razstavni katalog in kot čitanka z eseji, ki poglobljeno obravnavajo teme bienala.