Adriena Šimotová, prejemnica velike nagrade 13. grafičnega bienala, ponovno v Ljubljani

Adriena Šimotová, ena najbolj priznanih čeških slikark in grafičark 20. stoletja, je leta 1979 na 13. mednarodnem grafičnem bienalu v Ljubljani prejela veliko nagrado in se nato v sklopu naslednjega bienala predstavila s samostojno razstavo v Moderni galeriji. Po štiridesetih letih si lahko njena subtilna dela ogledamo na retrospektivni razstavi Srečanje. Dotik in odtis., ki jo od 10. 12. 2021 do 8. 3. 2022 gosti Mednarodni grafični likovni center. Umetnica je svoje delo nekoč opisala kot praznovanje miselne in duhovne bližine.

Več

IBA Stage: Predstavitev 34. grafičnega bienala Ljubljana

Vabimo vas k ogledu predstavitve letošnjega bienala, ki je potekala 2. decembra 2021. O njegovem konceptu in izzivih, ki so se pojavili med pripravo, sta spregovorili Nevenka Šivavec, direktorica MGLC in umetniška vodja 34. grafičnega bienala Ljubljana, ter kuratorka bienala Tjaša Pogačar. IBA Stage omogoča bienalom, da se ob zaključku predstavijo tudi občinstvu, ki jih ni imelo priložnost obiskati v živo.

Več

NAGRAJENCI 34. GRAFIČNEGA BIENALA LJUBLJANA

Mednarodna žirija v sestavi Lovro Japundžić, Jen Kratochvil, Sam Lackey in Poka-Yio je odločila, da veliko nagrado 34. grafičnega bienala Ljubljana prejme Johannes Paul Raether. Podelila je tudi nagrado za raziskovalno rezidenco, prejel jo je Mario Mu, ki je obenem postal tudi prejemnik nagrade občinstva. Posebno omembo pa je žirija namenila kolektivu BCAA System.

Več

Konferenca YUFU

Medtem ko postkomunistični, postsocialistični in postjugoslovanski diskurzi z bolj ali manj točnim izrazom stanja zgolj utrjujejo videz nespremenljive in nestabilne sedanjosti, jugofuturizem sledi zgledu drugih etnofuturističnih gibanj, kot so afrofuturizem, sinofuturizem, baltski etnofuturizem ali hungarofuturizem, ki na taktično različne načine krepijo periferne identitete in subverzivno afirmirajo posamezne kulturne kuriozitete.

Več

Biti danes državljan sveta?

Kozmopolitanizem je zaradi globalne omreženosti in liberalnega kapitalizma postal vseprisoten tudi v sodobni umetnosti. V primeru bienalov se je povezoval predvsem s postkolonialističnim diskurzom in z univerzalnimi humanističnimi vrednotami (človekove pravice, enakopravnost, solidarnost, kritika globalnega kapitalizma). Kako danes, po izkušnji še ne zares premagane globalne pandemije, misliti o »novem kozmopolitizmu«, ki bo deloval v smeri multipolarnosti svetovne ureditve z različnimi kulturami in vrednotami? Kakšno vlogo imajo pri tem bienali in večje ciklične razstavne prireditve?

Več

Milenijci v četrti industrijski revoluciji

26. 10., 18.00 @ MGLC Švicarija, pogovor

Človeška racionalnost je razočarala in se sprevrgla v kaotičnost: pomagajo nam lahko druge racionalnosti, tudi racionalnosti programske kode. Na robu vsake racionalnosti pa slutimo privlačnost tistega, kar je Zunaj nje.

Več

Perennial Biennial razpis

Predstavniki bienalov, umetniki in drugi avtorji besedil povezanih z bienali, vabljeni, da podrobneje preučite spodnji razpis zbiranja besedil za novo Perennial Biennial publikacijo. Rok za prijavo je 24. oktober 2021 ob polnoči (UTC+2).

Več

Razstava nagrajenca 33. grafičnega bienala Ljubljana

Hamja Ahsan, I DON’T BELONG HERE أنا لا أنتمي الى هنا

Zgodovinski artefakti, revolucionarna ikonografija, nikdar poprej videne fotografije, prvoosebne pripovedi sledilcev gibanja, ekstrovertiranih navdušencev ter poznavalcev področja človekovih pravic in sodobne umetnosti kažejo, kako je projektu Shy Radicals ob neprestanem prehajanju med resnico in fikcijo uspelo pronicati v podivjani in po večini zamaknjeni normirani svet, ne da bi projekt izgubil svoje spekulativno bistvo.

Več

Pogovori in delavnice

21. 11., 11.00 @ stolpnica (Galerija TR3)

Nascent (Paul Seidler and Max Hampshire): Časovni secesionizem, predstavitev projekta

Več