Riko Debenjak

9. 6.–15. 9. 1963

Moderna galerija, Ljubljana

Riko Debenjak, Bele razpoke (Glavnik št. 7), 1963, barvna akvatinta; prejemnik nagrade mednarodne žirije, 4. mednarodna grafična razstava, Ljubljana, 1961.

Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Razstavljenih je bilo petnajst barvnih akvatint iz serije Grebelca
(1962–1963). Riko Debenjak je z izbiro motiva segel v slovensko ljudsko tradicijo, saj je za osrednji predmet raziskovanja v prikazani seriji del izbral glavnik, s kakršnim so včasih česali lan ali volno. Vendar je ta samo izhodišče raziskav in preizkušanja tehničnih in estetskih možnosti, ki se pojavijo z eksperimentiranjem v barvni akvatinti. V seriji je eksperimentiranje z matrico preseglo kemično tehnologijo, saj jo je pogosto dodatno plastično obdelal, za kar je uporabil kovinske materiale, ki jih je pričvrščeval na osnovno, največkrat že kemično obdelano podlago. Na ta način je dobil nove teksture in zanimive reliefne učinke.