Frank Stella

16. 6.–30. 9. 1995

Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

Frank Stella, Ahab, 1985/89, barvni sitotisk, litografija in linorez z ročnim barvanjem in kolažem; prejemnik velike premije, 20. mednarodni grafični bienale, Ljubljana, 1993.

Razstavljenih je bilo dvanajst grafičnih listov iz serij Ilustracije po El Lissitzkyjevi Had Gadya (1982–1984) in Valovi (1985–1989). Frank Stella je ikonična, a precej kontroverzna figura povojne ameriške umetnosti, velja za najvplivnejšega slikarja generacije, ki je presegla abstraktni ekspresionizem na račun minimalizma. Njegov cilj je bil ustvariti dela, v katerih slikovna sila izvira iz materialnosti, ne iz simbolnega pomena. Njegova izjava: »To, kar vidiš, je to, kar vidiš,« je postala neuradni kredo minimalistične prakse. V osemdesetih in devetdesetih letih 20. stoletja se je odvrnil od minimalizma in sprejel bolj aditiven pristop. Nagrajene 3D-grafike so nastale v ateljeju tiskarja in založnika Kennetha Tylerja v New Yorku in so eksperimentalna in tehnološko zahtevna dela, ki so poleg tiska vključevala oblikovanje papirne mase, vrsto grafičnih tehnik in barv. Njegovo najbolj monumentalno delo iz tega obdobja je »grafični mural« z naslovom Vodnjak (231,1 × 739,1 cm), ki vključuje vrsto postopkov in sedeminšestdeset barv, odtisnjen pa je na ročno izdelanem japonskem papirju.