Sol LeWitt

8. 6.-15. 9. 1979

Moderna galerija, Ljubljana

Sol LeWitt, Vse kombinacije rdečih, rumenih in modrih ravnih in lomljenih linij na rdečem, rumenem in modrem, 1976, barvni sitotisk; prejemnik nagrade mednarodne žirije, 12. mednarodni bienale grafike, Ljubljana, 1977.

Na ogled je bilo dvajset grafičnih listov, ki so nastali med letoma 1976 in 1978. Sol LeWitt je bil ameriški umetnik, ki je bil povezan z različnimi umetniškimi gibanji, vplival pa je zlasti na razvoj minimalizma in konceptualne umetnosti. Zaslovel je s stenskimi risbami in skulpturami, imenovanimi »strukture«, izražal pa se je v različnih medijih, vključno z grafiko in knjigo umetnika. LeWittovo delovanje je bilo tesno povezano z njegovim mišljenjem – oblikoval je niz formalnih navodil, ki so jim pri ustvarjanju umetniških del sledili njegovi asistenti. V enem od esejev je zapisal, da v konceptualizmu »ideja postane stroj, ki ustvarja umetnost«. Njegov vizualni besednjak je bil sestavljen iz črt, osnovnih barv in poenostavljenih oblik, ki jih je uporabljal po samoizumljenih formulah, ki so namigovale na matematične enačbe in arhitekturne specifikacije, vendar niso bile niti predvidljive niti nujno logične. Za LeWitta so navodila za ustvarjanje umetniškega dela postala samo delo; delo torej ni bilo več nujno materialno navzoče, da bi mu lahko pripisali oznako umetnost.