Becky Beasley, Med spanjem rasteš

28. 8.-27. 9. 2015

Narodna in univerzitetna knjižnica (NUK), Galerija Škuc

Becky Beasley, Med spanjem rasteš, 31. grafični bienale, Ljubljana, 2015, postavitev spremljevalne razstave v Galeriji Škuc.

Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Razstava Becky Beasley je vključevala serijo tiskanih plakatov, s katerimi je avtorica izpovedovala ljubezensko zgodbo, vanjo pa je vpletla podobe skulpture, ki jo je navdihnilo delo Carla Mollina. Kustos Vladimir Vidmar je obiskovalce na ogled povabil z naslednjimi besedami: »Unheimlich je prvi občutek, ki pogoltne gledalca po vstopu na razstavo Med spanjem rasteš, kot bi tisto najintimnejše v nas oddajalo nelagodno tujost, vznemirjujočo neprosojnost. Podobno kot večina projektov Beasleyjeve tudi pričujoča razstava gradi na napetosti med podobo, objektom in jezikom. Dve fotografski podobi. Abstraktne, policam podobne strukture. Gromozanski, vrteči se skulpturi. Podobe, ki se spreminjajo v objekte, in objekti, ki nastopajo kot podobe. Po eni strani se srečamo s samo dvema fotografijama: prva je podoba razkošnega figovega listja v naravni velikosti, druga pa majhna fotografija moške roke s parom orehov. Po drugi strani razstava predstavlja stotine fotografskih podob na razglednicah, ki sestavljajo delo Flora, A Life. Listje, tako tisto v razstavljenih knjigah kot na fotografijah, napeljuje na abstrahirano naravo kot način razmišljanja o času in prostoru skozi dimenzije cikličnosti, seksualnosti, družine. Toda zakaj vzbujajo razstavljena dela občutek domačnosti, intime, ki je hkrati nelagodna, tuja? Zato, ker ne predstavljajo zgolj elementov naravnega jezika z vsemi njegovimi alegoričnimi možnostmi, temveč do jezika izražajo nezaupljivost. Zgoščeni so v mateme, formule, ki razkrivajo meje izrekljivega in predstavljivega ter odpirajo dvoumne prostore, kjer Realno štrli skozi špranje v Simbolnem.«

Kustos: Vladimir Vidmar.

Koproducenta: MGLC in Galerija Škuc.