24. mednarodni grafični bienale

Kustos:

Breda Škrjanec

Velika častna nagrada:

Damien Hirst

Častno priznanje:

Peter Ciuha

Mednarodna nagrada Hdemia:

Ines Krasić

10. 6.–16. 9. 2001

Število umetnikov osrednje razstave: 42

Število umetnikov z novimi naročenimi deli: 7

Prizorišča osrednje razstave:

Moderna galerija, Galerija Jakopič

24. mednarodni grafični bienale so zaznamovale nekatere spremembe s poudarkom na vsebini grafike v kontekstu nastajajoče globalne umetnosti, prestopanja fizičnih mej prizorišča prireditve (hkrati se dogaja v krajih zunaj Ljubljane, v tujini, v različnih medijih, na plakatnih mestih ter na javnih digitalnih zaslonih) in nove notranje organizacijske strukture. Omenjena izvedba pomeni prelomnico v zgodovini grafičnega bienala, njegovo radikalno modifikacijo in revitalizacijo. Vsebina je poudarila umetniški, socialni, politični in ekonomski pomen do potankosti ponovljive množične in cirkulirajoče vizualne informacije in likovne podobe, štirje razstavni sklopi pa so poudarili različne vsebinske elemente sodobne umetnosti.

24. grafičnemu bienalu je Grafični kabinet (Calcografia Nacional) Kraljeve akademije lepih umetnosti San Fernando (Real Academia de Bellas Artes de San Fernando) iz Madrida podelil posebno mednarodno nagrado za inovativnost na grafičnem področju. Dobitnik velike častne nagrade bienala Damien Hirst pa je Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru podaril serijo trinajstih sitotiskov Zadnja večerja (1999), kar priča o kredibilnosti prireditve, ki jo je 24. izdaja samo še utrdila in poglobila.

Kustosinja osrednje razstave Svet grafike Breda Škrjanec je svojo izbiro del utemeljila na vprašanjih, kako se izvirna narava tiska oziroma multipliciranja podobe in sporočila kaže v množično prisotnih dobrinah in kje so skupne točke med umetnostjo in vladajočimi ideologijami. Izbor je bil vezan na grafiko, razumljeno v najširšem pomenu besede, kjer ni vrednostnega razlikovanja med grafiko in tiskom. Če so bienalske prireditve doslej prikazovale predvsem raznolikost svetovnega grafičnega snovanja, je tokratni bienale prvič vpeljal kuratorske razstave.


Umetniki

  • Kurt Almir, Plasto Samir
  • Greddy Assa
  • John Baldessari
  • Monica Bonvicini
  • Daniele Buetti
  • Marna Bunnell
  • Chen Qi
  • Peter Ciuha
  • Claude Closky
  • Maja S. Franković
  • Adib Fricke
  • Catherine Gfeller
  • Simon Grennan, Christopher Sperandio
  • Guan Ce
  • Izabella Gustowska
  • Damien Hirst
  • Päivikki Kallio
  • Micha Klein
  • Jakob Kolding
  • Ines Krasić
  • Oldřich Kulhánek
  • Claudia-Maria Luenig
  • Tracey Moffat
  • Juan Moro
  • Blanca Muñoz
  • Marjana Pahor
  • Elena Panayotova
  • Juan Carlos Romero
  • Thomas Ruff
  • Morten Schelde
  • Jonathan Seliger
  • Liina Siib
  • Zora Stančič
  • Fatimah Tuggar
  • Katja Valanne, Jarno Jokinen
  • Adriana Varella
  • Sašo Vrabič
  • Kara Walker
  • Christopher Wool

Mednarodna žirija

  • Agnès Angliviel de la Beaumelle
  • Zoran Kržišnik
  • Paula Latos-Valier
  • Yongwoo Lee
  • Jure Mikuž
  • Peter Pakesch
  • Pierre Restany

Druge razstave in projekti

Publikacije

Organizacija bienala

Producent: Mednarodni grafični likovni center.
Koproducent: Cankarjev dom.
Koproducent razstave Informacija Dezinformacija: Terminal, museum in progress (Dunaj).
Direktorica MGLC: Lilijana Stepančič.
Mednarodni konsultativni odbor: Zoran Kržišnik (predsednik), Agnès Anglivel de La Beaumelle, Paula Latos-Valier, Yongwoo Lee, Jure Mikuž, Peter Pakesch, Pierre Restany.
Kustosi: Breda Škrjanec, Stephan Coppel, Hans Ulrich Obrist, Gregor Podnar.
Selektorji: Mark Francis, Zoran Kržišnik, Enzo Di Martino, Boštjan Soklič.
Koordinator projekta: Božidar Zrinski.
Pomočnica koordinatorja: Špela Bizjak.
Arhitekturna rešitev razstave Svet grafike v Moderni galeriji in Jakopičevi galeriji: Fakulteta za arhitekturo – seminar doc. Vojteha Ravnikarja; Nejc Batistič, Matjaž Bolčina, Ernst Milčinovič, Boštjan Peršolja, Teja Savelli, Jure Zavrtanik.
Pedagoški program: Boštjan Soklič, Lili Šturm.
Odnosi z javnostmi: Bojana Leskovar, Ružica Boškić.