Pretekli dogodki

junij 2019


sob.
22. 6.

Maratonsko vodstvo po razstavi Vice v lisice

22. 6. 2019 · 11:00–14:00

Začetek vodstva ob 11.00 v MGLC; druga zbirna točka za vodstvo je ob 12.30 pred Narodno galerijo.

Maratonska vodstva spremljajo impro intervencije v sodelovanju z Impro ligo.

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


sob.
15. 6.

Poletna muzejska noč v MGLC

15. 6. 2019 · 18:00–24:00 · Več prizorišč

Program:

18.00–21.00: Otroški atelje, delavnice za otroke, Švicarija

21.00–22.00: Vodeni ogled 33. grafičnega bienala Ljubljana, začetek vodstva v MGLC, vodi Nevenka Šivavec, direktorica MGLC

22.00–22.30: Stand-up predstava, nastopa Jan Kreuzer, Švicarija

 

Vabljeni!
Vstop prost.

 

***

Ilustracija: Janja Kosi

 

 


Avanti grafika! Drugič

15. 6. 2019

 

Odprtje razstave na Poletno muzejsko noč 15. junija ob 20.00 v Galeriji DLUL

 

Umetniki:
Nevenka Arbanas (Hrvaška),
Admir Ganić (Bosna in Hercegovina, Slovenija),
Vladimir Goreski (Makedonija),
Sonja Vulpes (Slovenija),
Leon Zuodar (Slovenija),
Renata Papišta (Bosna in Hercegovina).

Izbrani avtorji iz širše regije se predstavljajo z grafiko v širokem generacijskem in izraznem razponu – od prostorskih intervencij do klasičnih grafičnih listov, izvedenih v globokem tisku. Koordinatorici in vodji projekta: Zora Stančič in Mojca Zlokarnik.

Razstava je spremljevalni dogodek 33. grafičnega bienala Ljubljana.

 

Galerija DLUL, Breg 22
torek–petek: 10.00–18.00; ponedeljek, sobota, nedelja: 10.00–14.00; na ogled do 7. julija; vstop prost

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


ned.
9. 6.

Odprtje razstave: Alejandro Paz, Epikurjev vrt

Alejandro Paz, prejemnik velike nagrade 32. grafičnega bienala Ljubljana

9. 6. 2019 · 11:00 · Plečnikova hiša

Na razstavi nagrajenca se letos predstavlja Alejandro Paz, dobitnik velike nagrade na 32. grafičnem bienalu Ljubljana. Gvatemalski umetnik in arhitekt tokrat stopa v dialog z Epikurjevo filozofijo in Plečnikovim zasebnim vrtom, kjer je oživela njegova performativna intervencija Epikurjev vrt. Epikur je leta 306 pr. n. št. v Atenah osnoval šolo z imenom Vrt, saj je bila na enem od mestnih vrtov. Na vhodnih vratih je bilo po pričevanju med drugim zapisano, da je tu največje dobro užitek. Epikur je namreč učil, da mora srečno življenje temeljiti na doseganju užitka, tako čutnega kot intelektualnega, kar lahko dosežemo z ravnotežjem in zmernostjo. Menil je, da so duhovni užitki pomembnejši od telesnih, vendar ni sprejemal dvojnosti kot nasprotja obeh dinamik, ampak ju je presojal ob igri ravnovesja, v katerem druga drugo dopolnjujeta. Epikurjev vrt učenosti je bil v nasprotju s tradicionalno grško moralo odprt za vsakogar (tudi za ženske in sužnje) in je odseval pomen skupnosti in prijateljstva. Tudi Plečnikov vrt je bil prostor sožitja in iskanja užitka različnih ljudi, ki so verjeli, da je vrt prizorišče, kjer narava ustvarja spontano ravnovesje med fizičnim in etičnim.

Alejandro Paz je za izvedbo projekta izbral Plečnikovo hišo in vrt, da bi izrazil občudovanje njegove arhitekturne dediščine in poudaril pomen, ki ga v svojem delu tudi sam pripisuje naravi. Po njegovih besedah Plečnik v tem projektu postane tihi protagonist, ki s pomočjo svoje hiše, ateljeja in vrta ustvari idealno prizorišče začasnega sožitja. Paz je v procesu razmišljanja o svojem posegu v Plečnikovo domovanje opustil idejo o arhitekturni intervenciji in se odločil za performativni poseg, v katerem nastopa orkester, ki igra brez dirigenta, glasbeniki pa so razpršeni po celotnem vrtu in hiši.

S Pazovim preteklim umetniškim ustvarjanjem se lahko obiskovalec seznani v izboru njegovih videodel, v katerih je umetnik resignirani komentator usode gvatemalskih posameznikov v primežu korupcije, kriminala, izčrpanosti in brezizhodnosti.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

 

Glasbeniki:

Maruša Alegro, Annemarie Glavič, Tobija Hrastnik, Aljaž Jazbinšek, Peter Kaizer, Žan Kopše, Kim Kozlevčar, Katarina Kralj, Gašper Livk, Ana Mezgec, Lucija Mikuž, Ana Mir, Martin Pinter, Anuša Plesničar, Ana Sešek, Kaja Sešek, Mirjam Šolar, Stefanija Udicui, Jerneja Vidmar, Kristjan Zupan, Neža Zupanc.

 


sob.
8. 6.

Branko Đurić - Đuro o Top listi nadrealista

Predstavitev z zajtrkom

8. 6. 2019 · 11:00 · Galerija ZVKDS

Sobotni zajtrk

Ajdin Bašić v pogovoru z Brankom Đurićem – Đurom in predstavitev kultne bosanske satire Top lista nadrealista.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


Vice v lisice

Simpozij

8. 6. 2019 · 16:00 · MGLC – Švicarija

Simpozij

Moderirajo: Slavs and Tatars

 

16.00–17.45

Vid Simoniti: Enakost in cinizem: satira in Martin Krpan, Top lista nadrealista ter Borat

Mohammad Salemy: Med tremi revolucijami: zapisi o zgodovini iranske politične satire (1900–1980) v dobi družbenih medijev

Arthur Fournier in Raphael Koenig: Fuchsa [Fučka] se mi

 

18.00–19.30

Emily Apter: Mikropolitika mema.
Kako razumeti in udejanjati politični besednjak oblik komunikacije, ki jih uteleša 21. stoletje?

Sklepna predstavitev: Metahaven (Vinca Kruk in Daniel van der Velden): Spanec hodi po ulici

 

***

Dozie Kanu, Klop na 84., 2017; uliti beton, jeklo, platišča; 52,07×45,72×254 cm.
Z dovoljenjem umetnika in galerije Salon 94 Design.


pet.
7. 6.

Odprtje 33. grafičnega bienala Ljubljana

Otvoritev bienala

7. 6. 2019 · 18:00 · MGLC – Švicarija

Odprtje 33. grafičnega bienala Ljubljana z duom Slon in Sadež

 

Program

 

18.00

Bienale bodo otvorili:

Nevenka Šivavec, direktorica MGLC

Zoran Poznič, minister za kulturo RS

Tjaša Ficko, podžupanja mesta Ljubljana

 

Podelitev velike nagrade 33. grafičnega bienala Ljubljana.

 

19.00

Koncert

Razglašenost – Najljubše pesmi mojih sosedov, napadalcev in despotov, 2019
Augustin Maurs
Nastopajo tudi: Igor Feketija, Leon Firšt in Peter Firšt.

Program:

Blutrote Rosen (Nemčija, 1924)

Suliko (Gruzija/Sovjetska zveza)

Awaara Hoon (Indija, 1951)

Is that all there is (Amerika, 1969)

Mei Hua (Tajvan, 1976)

Meglio ‘na Canzone (Italija, 2009)

Blueberry Hill (Rusija, 2010)

Toita Sei? (Zimbabve, 2011)

Oňe, diňe oňe, jan Watanym Turkmenistan! (Turkmenistan, 2015)

Ikaw (Filipini, 2017)

Brother Louie (Severna Koreja, 2012)

 

20.00

Stand up komedija: Boštjan Gorenc – Pižama (slovenščina), Marina Orsag (hrvaščina), Dragoş Cristian (angleščina); gostiteljica Anja Wutej (slovenščina/angleščina).

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


Odprta vrata razstavišč 33. grafičnega bienala Ljubljana

7. 6. 2019 · 16:00–18:00 · Več prizorišč

Prizorišča 33. grafičnega bienala Ljubljana so 7. junija odprta med 16. in 18. uro.

MGLC – Mednarodni grafični likovni center, MGLC – Švicarija, Narodna galerija, Narodna in univerzitetna knjižnica (NUK), Galerija Equrna, Galerija ZVKDS, Galerija ISIS, Projektni prostor DUM, DobraVaga, Plečnikova hiša

julij 2019


sre.
31. 7.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN KOŽE

DAN KOŽE vas popelje skozi površinsko strukturo Narodne galerije.

31. 7. 2019 · 14:00–18:00 · Narodna galerija

Režija Inside Job (Ula Lucińska, Michał Knychaus) in Francesca Romana Audretsch

DAN KOŽE vas popelje skozi površinsko strukturo Narodne galerije.

Inside Job ponudi daljnogled, s čimer obstoječo razstavo spremeni v abstraktno in potopljivo izkušnjo. S približevanjem in oddaljevanjem ter opazovanjem na nenavaden način se območje fizičnega prostora premakne na nestanovitno, virtualno področje. Podobno kot pri koži določamo funkcije izolacije, regulacije, sinteze, zaščite in čutenja. Z opazovanjem umetnin in razstavnih prostorov, kot da so življenjska okolja ali habitati, izvemo nekaj o njihovih svojevrstnih migracijah. Si lahko predstavljamo, da bi bienale potekal v od sonca razbeljeni puščavi ali globoko pod zemljo? Se lahko umetnost in njena produkcija osvobodita antropocentrične perspektive in ali ju lahko vzamemo iz okvira arhitekture, ki prepričljivo usmerja naše načine branja? Z uporabo spekulativne metodologije si prizadevamo podpreti vrednost imaginarnega v odnosu do normativnih sistemov razumskega razmišljanja in videnja. Z združevanjem pouka in vaj v aktivnem opazovanju ter razprav, ki temeljijo na raziskavah, pregledamo kožo kot enega najpomembnejših organov, ki kot leča prikazuje stanje vseh naših organov.

Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza

 


tor.
30. 7.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN MOŽGANOV

DAN MOŽGANOV raziskuje odnos med človekovo naravo in znanostjo na temelju zooloških in prirodoslovnih zbirk.

30. 7. 2019 · 14:00–18:00 · Prirodoslovni muzej Slovenije

Režija Ilija Fedotov-Fedorov in Teresa Häußler

DAN MOŽGANOV raziskuje odnos med človekovo naravo in znanostjo na temelju zooloških in prirodoslovnih zbirk.

Fedotov-Fedorov bo na učni uri, ki temelji na selektivnem vodenem ogledu Prirodoslovnega muzeja Slovenije v Ljubljani, odkrival muzejske zbirke in metodologije ter razpravljal o njih.

Ob izbiri določenih artefaktov se bo spraševal, zakaj nekatere živali veljajo za pomembnejše od drugih. Po ogledu se bodo udeleženci ponovno zbrali na stolih Metaboličnega muzeja-univerze in se igrali posebno igro “Katera žival boš v naslednjem življenju?”. Na temelju posameznih odgovorov se bodo oblikovale skupine. Ob upoštevanju trenutnih eksistencialnih pogojev bo vsaka skupina ljudi-živali razpravljala o svojih možnostih za preživetje. Za konec bo Fedotov-Fedorov predstavil svoje umetniške prakse in delo z arhivi in zbirkami v Moskovskem zoološkem muzeju.

Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 


Poletje v Tivoliju: Klarisa Jovanović & Igor Bezget

30. 7. 2019 · 20:00–22:00 · Mednarodni grafični likovni center

Križišče/srečevališče

Poleti se Ljubljana spremeni v križišče in srečevališče poti številnih popotnikov in turistov. V Tivoliju se bodo pred MGLC ob torkih zvečer križali in srečevali glasbeni vplivi iz celega sveta v izvedbi glasbenikov iz šestih držav. Prost vstop!

***

Klarisa Jovanović & Igor Bezget

Klarisa Jovanović in Igor Bezget sta prvič sodelovala že leta 1999, med snemanjem albuma Vena Dolenca STEKLENI ČAS: ona kot pevka, on kot gostujoči glasbenik. Leto zatem sta spet združila svoje moči: ona kot pevka in avtorica projekta HASRET, on kot član spremljevalnega Tria Bahur, v katerem sta takrat igrala tudi Vasko Atanasovski in Nino Mureškič. Album z enakim naslovom je bil izjemno lepo sprejet pri kritikih in občinstvu. Sledili so koncerti doma in v tujini, nato pa nekaj let zatišja. Ne, ni šlo za glasbeno zatišje, samo hodila sta vsak po svojih poteh in sodelovala z različnimi glasbeniki. Od leta 2011 se znova vse pogosteje srečujeta na odru: v Klarisinih avtorskih projektih MEDINTERAN in AMANDOLAT, od jeseni 2013 pa tudi kot duo. Ona poje tako, kot samo ona zna, in se z lahkoto sprehaja med številnimi jeziki, ritmi in melodijami, on ubira strune tako, kot samo on zna, in se z lahkoto sprehaja med različnimi glasbenimi stili, katerih razpon sega od džeza in sodobne improvizirane glasbe do indijske klasike. Nocoj bosta z ljudskimi in avtorskimi pesmimi potovala po deželah Sredozemlja, Balkana in slovenskem obrobju. Barv, vonjev in okusov bo vsaj toliko, kolikor jih prenesejo vetrovi, marljivo vpisani na roži vetrov, in vendar nikoli ukročeni.

Koprodukcija: Pinelina dnevna soba
Foto: Klarisa Jovanović & Igor Bezget. Arhiv izvajalca.

***

Koncert bo v primeru slabega vremena potekal v notranjih prostorih oziroma v kavarni Caffe Bienale.

***

Pred koncertom bo javno vodstvo po bienalu z začetkom ob 18.30 v MGLC, v slovenskem in angleškem jeziku.
Obe prizorišči sta ob torkih odprti do 20.00.


ned.
28. 7.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN OČI

DAN OČI vas popelje po več poteh vidnega zaznavanja.

28. 7. 2019 · 11:00–18:00 · Muzej sodobne umetnosti Metelkova

Režija Alexander Schindler, Felipe Meres, Ariana Dongus in Lizzy Ellbrück

DAN OČI vas popelje po več poteh vidnega zaznavanja.

Pod vodstvom Alexandra Schindlerja začnemo s konkretnim predmetom in njegovo dvodimenzionalno vizualno reprezentacijo. Potem skušamo ozavestiti nezavedne procese kinestetičnega zaznavanja. Ugotovimo, da je pri kognitivnih dejanjih vsak predmet, pa tudi njegova vizualna reprezentacija, v nenehnem gibanju. Nikoli ni nepremičen, ampak vedno prostorski in časoven. V interaktivnih trenutkih se posvečamo tako imenovanim podobam, temelječim na modelu. Te so posledica intenzivnih procesov pretvarjanja zelo podrobnih metričnih meritev prostorskih situacij. Ko se pojavijo na naših zaslonih, to kaže na možnost mnogoterih opažanj, ki imajo skoraj neskončen obseg in perspektive. Schindler sprašuje: lahko opustimo usmerjenost linearne perspektive, na katero smo se tako navadili? Lahko pojmujemo razširjen proces “poliskopije”, pomnožimo perspektive o predmetu v prostoru in ga prepoznamo kot kinetično zgrajen pojav? Na Schindlerjevi učni uri sledimo poti vidnega zaznavanja s pomočjo avdio vodiča. Udeležence prosimo, naj na DAN OČI prinesejo pametne telefone z mobilno internetno povezavo.

Na drugi učni uri DNEVA OČI se Felipe Meres osredotoča na vloge tridimenzionalnega skeniranja in hiper-realistične tehnologije slikovne obdelave pri dokumentiranju etnografskih zbirk v muzejih po Evropi in ZDA. Medtem ko antropologi in kuratorji poudarjajo koristi, ki bi jih lahko prinesel revolucionaren dostop do predmetov, ki ga te tehnologije zagotavljajo, pa vprašanje, kaj pomeni uporabljati take sekularne tehnologije pri etnografskih in obrednih predmetih, ostaja premalo raziskano. Proces tridimenzionalnega skeniranja etnografskih artefaktov neločljivo povezuje objekte z omrežjem, ki vključuje agente, ki niso pogosto povezani z muzeji, na primer akcijske igre z intenzivnimi grafičnimi prikazi, filmske uspešnice s kompleksnimi računalniškimi efekti, pa tudi tehnološka podjetja, ki razvijajo grafične kartice, programsko opremo za tridimenzionalno upodabljanje, algoritme in tehnologije za zajemanje slik, uporabljenih v procesu. Kakšni so učinki prisilnega vključevanja etnografskih artefaktov v takšno hiper-realistično mrežo računalniško ustvarjenih podob in v širši projekt, katerega cilj je ustvariti raven fotorealizma, ki doslej še ni bila dosežena, pri čemer je razlika med simulacijo in realnostjo pravzaprav nedoumljiva za človeško oko?

Na zadnji učni uri Ariana Dongus razpravlja o kodiranih pogledih senzorjev kamere od mestnega videonadzora do pametnih telefonov, in tem, kako so te milijarde podob sveta v dobi algoritmov in umetne inteligence postale dragocena surovina. Kritično bo raziskala evolucijo tehnik za identifikacijo in nadzor in spremljala nastajanje novih norm, ki povezujejo zgodovinski pojav biometričnega odvzema prstnih odtisov v kolonialni in industrijski dobi z današnjo vojno proti terorizmu. Sprašuje se, kako lahko oblikujemo kolektivno politično strategijo, ki se bo uprla objektivizaciji ljudi in njihovemu pretvarjanju v sumljive subjekte, razčlovečene in oropane avtonomnosti, zgodovine in inteligence. Predavanje-performans vabi udeležence, da vstopijo v večpolarno, vizualno pokrajino sledi predmetov, biometričnih aparatov, besedil in arhivskih podob, da bi si podrobneje ogledali ‘genealogijo obsedenosti’ z merjenjem razlik.

Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 


sob.
27. 7.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN JEZIKA

DAN JEZIKA raziskuje različne razsežnosti tega nenavadnega človeškega in živalskega organa.

27. 7. 2019 · 14:00–18:00 · MGLC – Švicarija

Režija Jon Richter in Christina Scheib

DAN JEZIKA raziskuje različne razsežnosti tega nenavadnega človeškega in živalskega organa.

Jezik, ki ima več kot 10.000 brbončic, je fantastično orodje. Nastopa tudi v frazemih, kot so “jezik za zobe!” ali “ugrizniti se v jezik”. Jezik na različne načine skrbi za različnost in včasih se zdi, da živi lastno življenje – življenje, ki lahko izraža oblast in dvomi o njej. Iztrganje jezika je najradikalnejši način, s katerim oblast nasprotuje svobodi govora. Richter s predavanjem, ki temelji na filozofiji Gillesa Deleuza in njegovem razlikovanju med humorjem in ironijo kot metodama za spodkopavanje vladavine prava, vodi seanso pogovorov in vaj, katerih namen je sprostiti jezike, tako da lahko odigrajo vlogo v metaboličnem koncertu organov.

 Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 


pet.
26. 7.

Otroški atelje: Ježek riše, tiska in se valja!

26. 7. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno, prijave za organizirane skupine na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN PLJUČ

DAN PLJUČ se posveča gesti kot raziskovalnemu dejanju, ki leži na presečišču telesnega gibanja, dejanj na podlagi pravil in signifikacije.

26. 7. 2019 · 14:00–18:00 · Mednarodni grafični likovni center

Režija Neža Knez, Philipp Staab in Diane Hillebrand

DAN PLJUČ se posveča gesti kot raziskovalnemu dejanju, ki leži na presečišču telesnega gibanja, dejanj na podlagi pravil in signifikacije.

Philipp Staab bo uvodoma predstavil francoske koncepte matematike in to filozofijo povezal s primeri iz evropske in ameriške umetnostne prakse 20. stoletja. S to sopostavitvijo namerava razkriti določene produktivne stike med pojmi ‘discipline’, ‘telesa’ in ‘formalizma’. Primeri, ki segajo od pedagoškega dela na področju geometrije do tehnik askeze, ki jih je razvil sam, ponujajo razumevanje matematike kot snovne, eksperimentalne dejavnosti. Za konec predstavi pozitivno branje ‘discipline’ kot pripomočka za samoregulacijo in preobrazbo.

Neža Knez v akciji preizprašuje percepcijo (ne)razumevanja. Kaj je a, kaj je b? Kaj je beseda, stavek, ali kaj je govor? Kaj je telo in kako mislimo (skozi) telo? Glas proizvede govor in ga obenem tudi ruši ali luknja. Umetnica skozi verbalni “ne-smisel” poskuša sodelujočega (ki je tako govorec kot tudi poslušalec) premakniti preko izrečenega in slišanega jezika, kajti meni, da manj kot slišimo in razumemo, bolj si želimo slišati in razumeti. Obiskovalci so povabljeni, da se namestijo na stole in na glas preberejo besedilo v jeziku, ki ga ne poznajo. S tem pa tudi poslušalci ostanejo pri novem zakonu “nerazumljenega”. Performans raziskuje vzdržljivost sodelujočih ter relacije nedotakljivosti različnih form in iluzij. Kako dolgo so obiskovalci pripravljeni ostati in poskušati ter misliti takšne informacije?

Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 


čet.
25. 7.

Poletje v Tivoliju: Bowrain

25. 7. 2019 · 21:00–23:00 · MGLC – Švicarija

Četrtkovi večeri sodobne godbe v Švicariji – MGLC:

Bowrain

V dvorani Švicarije bo ob 21. uri nastopil domači skladatelj, pianist in producent Bowrain, ki v avtorskih skladbah sooča elemente elektronske in akustične godbe, temelječe na klavirskih pasažah, cineastičnih aranžmajih in ambientalnih kompozicijah. Posebej za pričujoči koncert se mu bodo pridružil godalni kvartet Vita Kobal (violina), Matija Krečič (violina), Ema Kobal (violončelo) in Miha First (kontrabas).

Vsestranski glasbeni ustvarjalec Tine Grgurevič pod imenom Bowrain deluje od leta 2014, ko je izdal dolgometražni studijski prvenec Far Out, ki je s hibridnim spojem sodobne klasike in neodvisnega popa prinesel svež veter na domače prizorišče. Poleg tega kameleonski umetnik ustvarja tudi za gledališče, film in ambientalne likovne instalacije, medtem ko k sodelovanju tako na studijskih izdelkih kot živih nastopih redno privabi številne sodelavce – virtuozne glasbenike. Žive izvedbe Bowrainovih skladb so vedno unikatne, saj osnovnim elementom glasbene izraznosti dodaja kanček nepredvidljivosti in odprtosti. Na koncertu v Švicariji bo predstavljen obširen repertoar vsestranskega glasbenika, ki v kratkem najavlja novo ploščo z naslovom Brotherhood.

V veliki dvorani Švicarije – MGLC se vsak julijski četrtek odvijajo koncerti sodobne glasbe, ki segajo od elektronskih do povsem hibridnih usmeritev, temelječih tako na reciklaži kot na virtuozni avtorski inovaciji. Predstavljajo se domači glasbeni ustvarjalci in skupine, ki trenutno spadajo med pomembnejše predstavnike nekonvencionalnih žanrov sodobnih godb.

Foto: Jorn Baars

 


tor.
23. 7.

Poletje v Tivoliju: Grainne Hunt

23. 7. 2019 · 20:00–22:00 · Mednarodni grafični likovni center

Križišče/srečevališče

Poleti se Ljubljana spremeni v križišče in srečevališče poti številnih popotnikov in turistov. V Tivoliju se bodo pred MGLC ob torkih zvečer križali in srečevali glasbeni vplivi iz celega sveta v izvedbi glasbenikov iz šestih držav. Prost vstop!

***

Grainne Hunt je sodobna kantavtorica, ki ustvarja folk glasbo. Odraščala je v Monaghanu, živi pa v Kildaru. Kot lastnica čarobnega glasu in avtorica izbrušenih, pronicljivih pesmi si je delila oder z Glenom Hasgardom in Markom Gearyjem, primerjali pa so jo tudi s pevskima ikonama Tracy Chapman in Nathalie Merchant.

Pravkar se je vrnila iz Nashvilla z novim albumom This Secret v žepu, zdaj pa si prizadeva, da bi ga izdala septembra 2019. Album, ki ga je posnela s Thommom Jutzem (Nanci Griffith, Maura O’Connell), pri njem pa sta sodelovala Mark Fain (Ry Cooder) na basu in Lynn Williams (John Hiatt) na bobnih, že vzbuja pozornost v ZDA.

Aprila 2019 je izšel tudi album irske folk glasbe Songs from Ireland, ki ga je maja 2018 v studiu Soundville v Lucernu posnela z nagrajenim kitaristom Brendanom Walshem, na njem pa sta tudi pesmi Buachaill on Eirne in Raglan Road.

Koprodukcija: Pinelina dnevna soba

Foto: Grainne Hunt. Arhiv izvajalke.

***

Koncert bo v primeru slabega vremena potekal v notranjih prostorih oziroma v kavarni Caffe Bienale.

***

Pred koncertom bo javno vodstvo po bienalu z začetkom ob 18.30 v MGLC, v slovenskem in angleškem jeziku.
Obe prizorišči sta ob torkih odprti do 20.00.


pet.
19. 7.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

19. 7. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot štirih otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


čet.
18. 7.

Poletje v Tivoliju: BeatMyth & N'Toko

18. 7. 2019 · 21:00–23:00 · MGLC – Švicarija

Četrtkovi večeri sodobne godbe v Švicariji – MGLC:

BeatMyth & N’Toko

V dvorani Švicarije bo ob 21. uri nastopil BeatMyth z N’Tokom na vokalu. Skupaj bosta servirala živo različico udarniškega hibrida raznorodnih elektronski žanrov, od elektro-punka do breakbeata, ki so zasoljeni z vokalno liriko brez dlake na jeziku.

Koncert BeatMyth & N’Toko pa bo hkrati tudi promocija novega EP-ja z naslovom Multiply, ki bo 18. 7. izšel pri založbi Kamizdat. Kratkometražec Multiply EP prinaša dve novi skladbi, ki obsegata tako poskočnejši tempo v sodelovanju z dolgoletnim sodelavcem N’Tokom kot tudi počasnejši, globlje zarit in kopajoč bass-funk za kimanje in kontemplativno gruvanje.

Pred več kot desetimi leti je začel BeatMyth načenjati trendovske vzorce breakbeata in sorodnih elektronskih podžanrov, kasneje pa je neumorno iskal nove zvočne in izrazne izzive onkraj vzpostavljenih žanrskih formul. V preteklem desetletju so izšli trije dolgometražni albumi Your Own Two Heads (2009), Questionable Image (2012) in One Hand Clap (2017), ki nazorno kažejo smeri razvoja tega glasbenega fenomena. Čeprav je zadnja plošča pred dvema letoma predstavila BeatMyth kot samostojni projekt, v živi izvedbi drugo mešalko in mikrofon vedno prevzame N’Toko. Pripravlja se torej udarniško in plesno godbeno doživetje.

V veliki dvorani Švicarije – MGLC se vsak julijski četrtek odvijajo koncerti sodobne glasbe, ki segajo od elektronskih do povsem hibridnih usmeritev, temelječih tako na reciklaži kot na virtuozni avtorski inovaciji. Predstavljajo se domači glasbeni ustvarjalci in skupine, ki trenutno spadajo med pomembnejše predstavnike nekonvencionalnih žanrov sodobnih godb.

Vstop je brezplačen!

Naslovna fotografija: Nejc Ketiš

 


tor.
16. 7.

Poletje v Tivoliju: Tony Rose

16. 7. 2019 · 20:00–22:00 · Mednarodni grafični likovni center

Križišče/srečevališče

Poleti se Ljubljana spremeni v križišče in srečevališče poti številnih popotnikov in turistov. V Tivoliju se bodo pred MGLC ob torkih zvečer križali in srečevali glasbeni vplivi iz celega sveta v izvedbi glasbenikov iz šestih držav. Prost vstop!

***

Tony Rose je državljan sveta. Prihaja s Škotske, trenutno pa živi in dela v Pragi. Ker je uspešen avtor pesmi, mnogi mednarodni umetniki prirejajo njegova dela, v katerih združuje country, blues in folk. Svoje pesmi je izvajal po vsem svetu s številnimi skupinami, med katerimi so najbolj znane Impure Thoughts in Two Dollar Bash iz Berlina ter Band of Jakeys iz Prage. Tonyjev najnovejši, dvojni album Medicine Tunes / Roll High & Roll Good je izšel leta 2018 pri založbi Cannery Row Records. Medicine Tunes prinaša popolnoma nove pesmi, medtem ko je Roll High & Roll Good zbirka Tonyjevih pesmi, ki so jih posneli drugi izvajalci.

Koprodukcija: Pinelina dnevna soba

Foto: Tony Rose. Arhiv izvajalca.

***

Koncert bo v primeru slabega vremena potekal v notranjih prostorih oziroma v kavarni Caffe Bienale.

***

Pred koncertom bo javno vodstvo po bienalu z začetkom ob 18.30 v MGLC, v slovenskem in angleškem jeziku.
Obe prizorišči sta ob torkih odprti do 20.00.


pet.
12. 7.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

12. 7. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot štirih otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


čet.
11. 7.

Poletje v Tivoliju: Dubzilla

11. 7. 2019 · 21:00–23:00 · MGLC – Švicarija

Četrtkovi večeri sodobne godbe v Švicariji – MGLC:

Dubzilla

V dvorani Švicarije bo ob 21. uri nastopila zasedba Dubzilla, ki v avtorskem izrazu odseva neobremenjen zvočni kolaž raznolikih virov in bogatih odtenkov, vijugajoč med eksperimentalnim dubom, ambientalno elektroniko in post rockom.

Kolektiv Dubzilla v različnih članskih postavah deluje od leta 2006, ko je v domačem prostoru zaoral ledino roots reggae in dub godbe. V nadaljnjih letih sta se z občasnimi rošadami v zasedbi spreminjali in nadgrajevali tudi njena avtorska izraznost in zvočna slika, ki se v osnovi še vedno napajata v dub estetiki, a se danes hkrati neobremenjeno prepletata z elementi ambientalne elektronike, post rocka in fusiona. Dubzilla se ponaša z zajetno diskografijo, ki zajema tri dolgometražne albume Dubzilla (2011), Dub Naturalis (2014) in Post Dub Impressions (2018), ki pričajo o nenehnem ustvarjalnem razvoju kolektiva. V dvorani Švicarije se zato pripravlja nadžanrska glasbena poslastica, ki vselej niha med analognimi rockovskimi in digitalno zabeljenimi zvoki.

V veliki dvorani Švicarije – MGLC se vsak julijski četrtek odvijajo koncerti sodobne glasbe, ki sega od elektronskih do povsem hibridnih usmeritev, temelječih tako na reciklaži kot na virtuozni avtorski inovaciji. Predstavljajo se domači glasbeni ustvarjalci in skupine, ki trenutno spadajo med pomembnejše predstavnike nekonvencionalnih žanrov sodobnih godb.

Vstop prost.


tor.
9. 7.

TORKOVA VODSTVA

Vsak torek v juliju ob 18.30: po MGLC in Švicariji (zbirno mesto v MGLC). Vsak torek v avgustu ob 18.30: po galerijah v centru mesta (zbirno mesto v Galeriji Equrna).

9. 7.–30. 7. 2019 · MGLC – Švicarija

Kratka vodstva v slovenskem in angleškem jeziku

Vsak torek v juliju ob 18.30: po MGLC in Švicariji (zbirno mesto v MGLC).

Vsak torek v avgustu ob 18.30: po galerijah v centru mesta (zbirno mesto v Galeriji Equrna).

 

Vodstvo z refleksijo bienala
torek, 17. september, 17.00

Začetek vodstva v MGLC

 

Vstopnina, vodstvo brezplačno

 

***

Foto: Lea Kopina


Poletje v Tivoliju: Duo Ponte

9. 7. 2019 · 20:00–22:00 · Mednarodni grafični likovni center

Križišče/srečevališče

Poleti se Ljubljana spremeni v križišče in srečevališče poti številnih popotnikov in turistov. V Tivoliju se bodo pred MGLC ob torkih zvečer križali in srečevali glasbeni vplivi iz celega sveta v izvedbi glasbenikov iz šestih držav. Vstop prost!

***

Duo Ponte

Pevko Aljo Petric in kitarista Damjana Stanišića je v duet povezalo raziskovanje glasbenega izročila raznolikih kultur po svetu. Korenine zasedbe Duo Ponte segajo v leto 2014, ko sta glasbenika združila ideje in svoje sodelovanje predstavila na prvih koncertih. Od tedaj aktivno nastopata na številnih slovenskih in tujih odrih. Z edinstvenimi avtorskimi aranžmaji sta ustvarila samosvoj umetniški izraz.

Zaradi naklonjenosti poeziji ni bilo naključje, da sta glasbenika stopila v korak s pesniki Magdaleno Svetina Terčon, Simono Solina in Albertom Halászem, ki so leta 2016 izdali pesniško zbirko Vrvohodci. Pestre in barvite glasbene priredbe zasedbe Duo Ponte so poezijo dopolnile in ji vtisnile svojevrsten pečat. Skladba »Pomol« je bila v mesecu septembru 2017 izbrana in predstavljena v okviru javnega poziva »Imamo novo glasbo« (MK, RTV Slovenija). Zgoščenko Vrvohodci (december 2017) sta umetnika v sodelovanju z glasbenimi gosti in igralko Milado Kalezić premierno predstavila v Klubu Cankarjevega doma (marec 2018).

S pomočjo JSKD je decembra 2017 nastala tudi zgoščenka Korenine/Koreni, ki je namenjena ohranjanju in spodbujanju kulturne identitete pripadnikov srbske etnične skupnosti v Sloveniji. Glasbenika s tem projektom preko nevidnega mostu stikata srbsko in slovensko kulturo in občinstvu preko sodobnega pristopa predstavljata glasbo, ki zazveni v povsem novem kontekstu.

Koprodukcija: Pinelina dnevna soba
Foto: Duo Ponte. Arhiv izvajalca.

***

Koncert bo v primeru slabega vremena potekal v notranjih prostorih oziroma v kavarni Caffe Bienale.

***

Pred koncertom bo javno vodstvo po bienalu z začetkom ob 18.30 v MGLC, v slovenskem in angleškem jeziku.

Obe prizorišči sta ob torkih odprti do 20.00.

 

 

 

 


sob.
6. 7.

Kako biti umetnik in poslovnež?

6. 7. 2019 · 10:00–14:30 · MGLC – Švicarija

 

Vabimo k sodelovanju na enodnevni delavnici:

Poslovna šola za umetnike: Ustvarjalni pristop k načrtovanju poslovanja

Program delavnice obsega obravnavo posla kot kreativne prakse, kako biti korak pred drugimi, upoštevanje virov, časa in stroškov, analizo rentabilnosti, poslovni načrt kot narativni pripomoček ter zaključek in vprašanja. Delavnico vodi Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Podiplomski študij iz menedžmenta je končala na Yale School of Management, podiplomski študij iz slikarstva pa na Slade School of Fine Arts; je avtorica knjig Museum Legs (2009) in Art of Thinking (2016).

Program:

1. Posel kot kreativna praksa
Kako zaščititi svoj prostor in razširiti doseg
Omejitve in pomanjkljivosti jezika
Pomen iznajdbe točke B

2. Kako biti korak pred drugimi (praktično interaktivni del)
Kako do temeljnega vprašanja, ki poganja vaše delo (ali ta projekt)
MDQs

3. Viri, čas in stroški
Revizija virov: vse, kar potrebujete za delo (interaktivna vaja)
Čas in denar: navzkrižno subvencioniranje in kaj spodbuja vaše raziskave in razvoj R&R (zgodba o primeru in interaktivna vaja)
Stalni in spremenljivi stroški
Urejanje stroškov in proračuna s pomočjo preglednic (interaktivna vaja)

4. Analiza rentabilnosti
Načrtovanje mehanizmov, ki zagotavljajo sredstva za vaš projekt
Subvencije in dobiček – kako soobstajata?

5. Drugi stroški in ugodnosti
Zunanje okoliščine
Stroški transakcij
Doseg in področje delovanja

6. Poslovni načrt kot narativni pripomoček
Uvod v poslovne načrte
Analiza primera (interaktivni del)
Delo s predlogami in izzivi kolektivnega oblikovanja (interaktivni del)
Poslovni načrt – vaja (interaktivna vaja)

7. Zaključek in vprašanja

Prednost pri prijavi imajo študentje in diplomanti umetniških šol in akademij.
Kotizacija: 35 eur
Prijave na petra.derganc@mglc-lj.si

Prijavni obrazec

 

 

***

Foto: Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku, osebni arhiv.


pet.
5. 7.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

5. 7. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot štirih otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


čet.
4. 7.

Poletje v Tivoliju: Your Gay Thougts

4. 7. 2019 · 21:00–23:00 · MGLC – Švicarija

Četrtkovi večeri sodobne godbe v Švicariji – MGLC:

Your Gay Thoughts

V dvorani Švicarije bo ob 21. uri nastopil elektronski glasbeni trio oziroma avdio-vizualni kolektiv YGT/Your Gay Thoughts, ki deluje izrazito neuniformno, saj v značilni zvočni izraz vključuje plejado glasbenih žanrov, in skrajno interdisciplinarno, saj sta zvočni in vizualni del enakovredna dela celote.

V glasbenem pomenu so YGT samooklicani post-pop bend, ki v ustvarjanje vključuje močne vplive inštrumentalnega in downtempo hiphopa, post punka, jazza, nabrite elektronike in melanholičnih popevk. Omenjene komponente se združujejo v koherentno zvočno celoto spevne in nežne ter bučne in surove izraznosti, nadgrajene z mogočno vizualno podobo. YGT bodo na samostojnem koncertu predstavili aktualno ploščo Sinking Ship (Youngbloods/King Deluxe, 2019) in tudi preostali repertoar. V vsakem primeru se v Švicariji obeta izjemna zvočno-vizualna izkušnja, ki je nikakor ne gre zamuditi.

V veliki dvorani Švicarije – MGLC se vsak julijski četrtek odvijajo koncerti sodobne glasbe, ki segajo od elektronskih do povsem hibridnih usmeritev, temelječih tako na reciklaži kot na virtuozni avtorski inovaciji. Predstavljajo se domači glasbeni ustvarjalci in skupine, ki trenutno spadajo med pomembnejše predstavnike nekonvencionalnih žanrov sodobnih godb.

Vstop prost.

avgust 2019


pet.
30. 8.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

30. 8. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


tor.
27. 8.

Torkova vodstva

Vsak torek v avgustu bodo potekala vodstva v slovenskem in angleškem jeziku po galerijah v centru mesta.

27. 8. 2019 · 18:30–20:00 · Več prizorišč

Zbirno mesto v Galeriji Equrna ob 18:30.

 

Vodstvo z refleksijo bienala

torek, 17. september, 17.00

Začetek vodstva v MGLC

 

Vstopnina, vodstvo brezplačno.

 

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pon.
26. 8.

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

V času poletnih počitnic vabimo otroke na program delavnic, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli: Narodni muzej Slovenije (NMS), Moderna galerija (MG+), Mednarodni grafični likovni center (MGLC), Muzej novejše zgodovine Slovenije (MNZS) in Narodna galerija (NG).

26. 8.–30. 8. 2019

 

 

Delavnice bodo potekale od ponedeljka do petkavsak dan v drugem muzeju.

Na petdnevnih delavnicah bomo skozi igro, ustvarjanje in druženje na nekoliko drugačen način spoznavali umetnost in zgodovino ter odkrivali, kaj naše muzeje povezuje, kaj pa nas dela drugačne in posebne. Delavnice so namenjene otrokom od 6. do 12. leta.

 

PROGRAM

PONEDELJEK / V Muzeju novejše zgodovine Slovenije letošnje leto posvečamo fotografiji. Ogledali si bomo največji fotografski arhiv 20. stoletja v Republiki Sloveniji. Raziskovali bomo igro svetlobe in teme. Eksperimentirali bomo in razvijali svojo ustvarjalnost v tehnikah risanja in slikanja na svetlobi – izdelovali bomo starograme in kemograme. Odkrivali bomo, kako so včasih nastale fotografije, in ustvarjali cianotipije. Opazovali bomo svet skozi kamero obskuro in za konec izdelali senčno gledališče. Vmes se bomo v idiličnem okolju parka Tivoli igrali stare otroške igre.

 

TOREK / V Narodni galeriji vas pričaka počitniški dan v stripu.
Radi berete stripe? Ob razstavi stripov Alana Forda in stalni zbirki bomo raziskovali, kakšne so skupne lastnosti junakov, ki nastopajo v njih, in spoznavali značilnosti te likovne zvrsti. Z domišljijsko igro bomo odkrivali zgodbe galerijskih umetnin: upodobljenci so namreč pogosto zelo zgovorno naslikani, njihovi obrazi in kretnje nam sporočajo skrite misli in neizrečene besede. Na tablice v obliki oblačkov bomo s kredo zapisali, kaj razmišljajo ali se pogovarjajo osebe na izbranih slikah, tudi sami pa bomo ustvarili strip v velikem formatu.

 

SREDA / V MGLC in Švicariji nas čaka 33. grafični bienale! Velika razstava, ki se zgodi vsaki dve leti. Naše druženje bo zelo zabavno, saj je tema letošnjega bienala satira in humor! Pripovedovali si bomo vice, ki jih poznamo, in si izmišljevali nove. Veste, kaj je mem? Ste vedeli, da izvira iz davnega leta 1976? Navdihnjeni z letošnjo temo bienala se bomo poglobili v sodobno obliko vizualnih vicev in jih bomo nadgradili s tehniko preprostega visokega tiska. V svoje roke nas bo vzel tudi naš prijazni gozd, ki domuje na Rožniku. Hm, morda pa srečamo kakšnega ježka, ta je letos maskota bienala.

 

ČETRTEK / V Narodnem muzeju Slovenije se bomo prelevili v detektive preteklosti. Urili se bomo v arheoloških izkopavanjih na muzejski zelenici ter izkopane predmete skrbno proučili. Spoznali bomo, kakšno pot prepotujejo od odkritja do muzejske vitrine, ter prisluhnili popoldanskem delu sledi še obisk Ustvarjalnega centra Švicarije in ogled prostorov z otroškim vodnikom, ter kreativno sproščanje v čudoviti naravi Tivolija. zgodbam, ki jih skrivajo v sebi. Sprehod skozi arheološko razstavo nam bo razkril marsikatero zanimivost. Preizkusili se bomo v klesanju v kamen, v voščene tablice zapisali znan latinski rek ter izdelali mozaične škatlice za naše zaklade. Seveda ne bo manjkalo zabave: igrali se bomo nenavadne antične družabne igre.

 

PETEK / V Moderni galeriji (MG+, Cankarjeva 15) bomo potovali v osemdeseta leta – pisana, eksperimentalna, nepredvidljiva … Na razstavi si bomo ogledali veliko talno sliko skupine Veš slikar svoj dolg, polno raznobarvnih vzorcev. Tako kot umetniška skupina bomo izdelali svojo prostorsko sliko iz najrazličnejših materialov in tehnik. Zato prinesite s seboj oblačila, ki se ne bojijo barv. Postopke ustvarjanja bomo sproti dokumentirali in tako mimogrede ustvarili živopisno eksperimentalno animacijo.

 

 

Cena enega počitniškega tedna PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG je 120 EUR na otroka, prijave sprejemamodo zapolnitve mest na petra.derganc@mglc-lj.si ali (0)1 241 38 18.

 

Poleg vstopnine, vodstva, varstva in materiala za ustvarjanje vključuje kosilo. Malico otroci prinesejo s seboj. Prijave za posamezne dneve niso mogoče. Število otrok je omejeno na 15, če bo premalo prijav, počitniški teden odpade.

Pridržujemo si pravico do spremembe programa v primeru slabega vremena ali višje sile.  

 

Za več informacij se obrnite na vodje delavnic:


tor.
20. 8.

Torkova vodstva

Vsak torek v avgustu bodo potekala vodstva v slovenskem in angleškem jeziku po galerijah v centru mesta.

20. 8. 2019 · 18:30–20:00 · Več prizorišč

Zbirno mesto v Galeriji Equrna ob 18:30.

 

Vodstvo z refleksijo bienala

torek, 17. september, 17.00

Začetek vodstva v MGLC

 

Vstopnina, vodstvo brezplačno.

 

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


tor.
13. 8.

Torkova vodstva

Vsak torek v avgustu bodo potekala vodstva v slovenskem in angleškem jeziku po galerijah v centru mesta.

13. 8. 2019 · 18:30–20:00 · Več prizorišč

Zbirno mesto v Galeriji Equrna ob 18:30.

 

Vodstvo z refleksijo bienala

torek, 17. september, 17.00

Začetek vodstva v MGLC

 

Vstopnina, vodstvo brezplačno.

 

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pet.
9. 8.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

9. 8. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


tor.
6. 8.

Torkova vodstva

Vsak torek v avgustu bodo potekala vodstva v slovenskem in angleškem jeziku po galerijah v centru mesta.

6. 8. 2019 · 18:30–20:00 · Več prizorišč

Zbirno mesto v Galeriji Equrna ob 18:30.

 

Vodstvo z refleksijo bienala

torek, 17. september, 17.00

Začetek vodstva v MGLC

 

Vstopnina, vodstvo brezplačno.

 

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pet.
2. 8.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN SRCA

DAN SRCA raziskuje intimno doživljanje in nas poziva, naj na novo premislimo in si na novo predstavljamo pojem solidarnosti.

2. 8. 2019 · 14:00–18:00 · MGLC – Švicarija

Režija Linh Tuong Do in Janina Capelle

DAN SRCA raziskuje intimno doživljanje in nas poziva, naj na novo premislimo in si na novo predstavljamo pojem solidarnosti.

Linh Tuong Do nas prosi, naj premislimo, kaj v današnjem kontekstu predstavlja solidarnost. Kako je povezana s trenutnimi koncepti ‘moči’, ‘zavezništva’ in ‘razlike’? Srce kot organ srčnega metabolizma deluje tako, da sintetizira rast, popravilo in regeneracijo. Ti trije procesi potekajo sočasno in so osrednjega pomena za skupinske situacije in vaje, ki jih ponuja Do Tuong Linh. Dejavnosti v obliki govora, pisanja, poslušanja in gibanja – kar je za udeležence pač najprijetnejše – poudarjajo načine razlikovanja, ki lahko včasih povzročijo konflikte, nesporazume in delitve. Do Tuong Linh bo za razvoj subjektivnega in odprtega pogovora o pojmu prijateljstva ponudila ključne besede, podobe in vprašanja.

 Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 


OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

2. 8. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot štirih otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


čet.
1. 8.

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA: DAN JETER

DAN JETER uporablja kode QR in instantne knjige za razstrupljanje oznak, ki opredeljujejo umetnine.

1. 8. 2019 · 14:00–18:00 · Mednarodni grafični likovni center

Režija Toby Upson in Cécile Kobel

DAN JETER uporablja kode QR in instantne knjige za razstrupljanje oznak, ki opredeljujejo umetnine.

Skupinske razstave se pogosto zdijo podobne veleblagovnicam. Tam so predmeti poželenja razvrščeni in označeni z ravno pravšnjo količino informacij: znamko, velikostjo in ceno. V trgovini vas prepričajo, da ste edini, ki ima okus. Na razstavnem prostoru ta didaktična metodologija trči ob državljansko odgovornost, ki jo prinašajo kulturni prostori za učenje, delitev in uživanje. Upson za DAN JETER spodbuja sodelovanje med deli in obiskovalci tako, da eksponat osvobodi standardizirane etikete z običajnim imenom umetnika, naslovom dela, datumom, medijem, velikostjo in izvorom. Ob vstopu v MGLC obiskovalce spodbujamo, da za vsako umetniško delo ustvarijo novo razstavno etiketo tako, da kaj napišejo ali narišejo v odprte knjige in dostopajo do digitalnih repozitorijev, ki jih posredujejo kode QR. Po DNEVU JETER bomo gradivo, nabrano iz teh presnovnih odpadkov, uredili v prebavni arhiv: pogoltni vir, zvrhano poln subjektivnih interpretacij. Te zbirke človeških izrazov, povezane in namenjene vsakemu umetniškemu delu, bodo zagotovile polikulturne hranilne snovi za raziskave, oblikovanje razstav in prihodnjo razpravo.

Več o Metaboličnem muzeju-univerzi lahko preberete tukaj: http://bienale.si/metabolicni-muzej-univerza/

 

september 2019


ned.
29. 9.

Zadnji dan bienala in dan odprtih vrat!

29. 9. 2019 · 10:00–18:00

Med 11. in 14. uro bodo z vami vodiči in mediatorji bienala.

Vljudno vabljeni!

 

»Razmah populizma po vsem svetu, ki se pogosto pojavlja v redukcijskih in revanšističnih oblikah, je spodbudil ostre razprave o tem, kdo predstavlja ljudstvo. Žanr satire se je v stoletjih izkazal kot posebej učinkovit pri obravnavanju tovrstnih vprašanj, čeprav je od nekdaj dvigoval precej prahu … Satira lahko glede na različne stopnje žaljenja draži, zbada ali ustrahuje. Je res, kot je trdil George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija?«
(Slavs and Tatars)

 

***

Honza Zamojski, Zbiranje in srečevanje, 2019.
Fotografija z razstave: Jaka Babnik. Arhiv: MGLC.


sob.
28. 9.

Drop-in delavnica zina s Hamjo Ahsanom

28. 9. 2019 · 10:00–18:00 · DobraVaga

Hamja Ahsan – dobitnik velike nagrade na 33. grafičnem bienalu Ljubljana – je umetnik, aktivist in kurator, ki živi in dela v Londonu. Je avtor knjige Shy Radicals: Antisystemic Politics of the Militant Introvert in ustanovitelj festivala ustvarjalnega aktivizma, fanzinov in neodvisnega založništva DIY Cultures. Na bienalu se predstavlja z referendumom o odcepitvi in na prizoriščih ljubljanskega bienala poziva obiskovalce, naj glasujejo, da se ta območja priključijo odcepljeni Aspergistanski federaciji.

Na svojem gostovanju v Ljubljani bo z obiskovalci, starejšimi od 18 let, izvajal drop-in delavnico (fan)zina, ki bo reflektirala sporočila bienalske razstave in ponudila vpogled v umetnikov način razmišljanja in delovanja. Skupaj bodo odkrivali, kot pravi Hamja Ahsan, »kako lahko s pomočjo zinovske kulture in kulture ‘naredi sam’ na novo iznajdemo svetove, ustvarimo uporniške skupnosti, ponovno premislimo oblast, ne da bi oblast tudi prevzeli, kako lahko z njuno pomočjo preživimo, ustvarimo orodja za družabnost ter vnovič odkrijemo moč sanjarjenja in čečkanja«.

Zaželene so prijave na petra.derganc@mglc-lj.si.
Brezplačno.

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pet.
27. 9.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

27. 9. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


Vodstvo s Slavs and Tatars

petek, 27. september, 15.00–18.00, začetek v Galeriji Equrna: Vodstvo s Slavs and Tatars, kuratorji 33. grafičnega bienala Ljubljana

27. 9. 2019 · 15:00–18:00 · Več prizorišč

Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se je s 33. grafičnim bienalom Ljubljana prelevil v kuratorje in s svojim bogatim vedenjem o sodobni umetniški sceni v ljubljanska razstavišča povabil ustvarjalce z ozemlja vzhodno od berlinskega in zahodno od kitajskega zidu. Njihova skupna gesta je bila moč satire in humorja danes, kar so izrazili z različnimi izpeljavami medija in vsebinskimi poudarki, vse pa povezuje izrazita ironična nota. Bienale so razumeli kot razmislek o grafičnem kot zmožnosti za delovanje v smislu jasnosti in večpomenskosti.

Na vodstvu bo tudi razglasitev rezultatov glasovanj, ki sta potekali v času bienala:

Aspergistanski referendum

Referendum o odcepitvi na prizoriščih ljubljanskega bienala je pozival obiskovalce h glasovanju o priključitvi Aspergistanski federaciji. Avtorsko delo Hamje Ahsana, prejemnika velike nagrade 33. grafičnega bienala Ljubljana, razvija idejo iz avtorjeve knjige Shy Radicals, ki je izšla leta 2017 in je nekakšen manifest introvertiranih ljudi z radikalnimi prepričanji; gre za aktivistično-artistično platformo o federaciji, ki bi bila domovina sramežljivih, introvertiranih in avtističnih ljudi.

Nagrada občinstva

Nagrada občinstva za najboljšega umetnika je bila prvič podeljena na 30. grafičnem bienalu leta 2013. Tudi letos so lahko obiskovalci glas za svojega najljubšega umetnika na bienalu oddali na spletni strani.

Začetek vodstva v Galeriji Equrna (Gregorčičeva 3), zaključek z druženjem v MGLC – Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Tivoliju; v angleškem jeziku.

Ob predhodni prijavi je vstopnica za razstavo in vodstvo brezplačna. 

Prijave zbiramo do 24. septembra na info@mglc-lj.si.

Prevzem vstopnice 27. septembra pred vodstvom na Info točki v Galeriji Equrna.

 

 

***
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

 


čet.
26. 9.

O neresni znanosti v resni umetnosti

Okrogla miza v organizaciji Slovenskega etnološkega in antropološkega združenja KULA

26. 9. 2019 · 18:00–20:00 · MGLC – Švicarija

Razpravljali bodo Alenka Pirman, Blaž Bajič, Rajko Muršič in Miha Horvat.

Vsaj na prvi pogled se zdi, da si etnografija in satira ne bi mogli biti bolj različni: prva teži k spoštljivemu opisovanju načinov življenja, razumevanju sveta s stališča ”domačina”, si prizadeva proizvesti novo vednost itn., druga z bolj ali manj odkrito norčavostjo protestira proti posamezniku, skupini, navadi ali sistemu. Pa vendar lahko obe opredelimo kot načina opisovanja oziroma prikazovanja resničnosti in – še več – trdimo, da resnico obravnavanih pojavov najbolje zagrabita v momentih fikcije, inherentne še tako stvarnim opisom. Če se je v umetnosti zgodil etnografski obrat, pa se v etnografiji oziroma antropologiji kot taki ni zgodil satirični obrat. Postavlja se naivno vprašanje – zakaj? So razlogi epistemološke narave, sta etnografija in satira konceptualno nezdružljivi? Se je antropologija samo-omejila iz etičnih razlogov? Ali etnografije satira ne zanima, jo po tihem zavrača zaradi njene implicitne politične drže? Obenem se postavlja še drugo naivno vprašanje – kaj, če sploh kaj, se lahko s satiro naučimo in kaj, če sploh kaj, lahko s satiro naredimo v svetu, za katerega se zdi, da je onkraj satire, ker je že satira samega sebe?


sob.
21. 9.

Maratonsko vodstvo: Na razstave se GRE PEŠ!

V soboto, 21. septembra, v Evropskem tednu mobilnosti, smo za vas pripravili tematsko vodstvo Na razstave se GRE PEŠ!, hkrati pa imamo ta dan tudi odprta vrata bienala.

21. 9. 2019 · 11:00–14:00 · Več prizorišč

Po prizoriščih letošnjega bienala bo vodil muzejski informator Gregor Dražil. Zbirna točka vodstva je pred MGLC ob 11.00, druga pa ob 12.30 pred Narodno galerijo.

Spremljale ga bodo impro intervencije v sodelovanju z Impro ligo, torej se pripravite na eno zanimivejših vodstev do zdaj!

P. S.: Obujte se hoji primerno (tudi naš jež si je nadel superge).

 

 

***

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pet.
20. 9.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

20. 9. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

 


tor.
17. 9.

Vodstvo z refleksijo bienala: Vladimir Vidmar

Satirično obarvani 33. grafični bienale Ljubljana se počasi izteka, vendar se bo pred koncem, torej do 29. septembra, zvrstilo še mnogo zanimivih dogodkov, na katere vas vabimo.

17. 9. 2019 · 17:00–20:00 · Več prizorišč

Vladimir Vidmar, kurator, raziskovalec, pisec ter umetniški vodja Male galerije v Ljubljani, bo 17. septembra (z začetkom ob 17. uri v MGLC) vodil po 33. grafičnem bienalu in se osredotočil na aktualna vprašanja satire, njene reprezentacije, identitete, politike, religije, družbenih norm.
 
Za ugledno International Biennial Foundation je reflektiral tudi letošnjo izdajo bienala. (Preberite tukaj.)
 
Vstopnina, vodstvo brezplačno.
 
***
Foto: Jaka Babnik. Arhiv: MGLC.

pet.
13. 9.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

13. 9. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


pet.
6. 9.

OTROŠKI ATELJE: JEŽEK RIŠE, TISKA IN SE VALJA!

6. 9. 2019 · 10:00–12:00 · MGLC – Švicarija

Vsak petek v času bienala, 10.0012.00, MGLC – Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (412 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah. Brezplačno.

V primeru skupine več kot treh otrok prosimo pošljite prijavo na petra.derganc@mglc-lj.si.

 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


Bienalska avantura

6. 9.–8. 9. 2019 · MGLC – Švicarija

 

Tridnevna rezidenca raziskovanja, ustvarjanja, bivanja in druženja v srcu parka Tivoli in 33. grafičnega bienala. Sprejmemo udeležence med 16. in 19. letom starosti. V sodelovanju z Gimnazijo Poljane.
Brezplačno.

***

Honza Zamojski, Brez naslova (zbiranje), 2019; risba (narejena z uporabo karbonskega papirja); suhi pasteli na papirju, uokvirjena na MDF; 40×60 cm. Z dovoljenjem umetnika in galerije Drei, Köln.